Isnin, 16 Februari 2015


 MACAM KENA JEEEEE...hehehehehe

Tolong hargai masa org lain. Kalau anda boring sebaiknya ajak isteri sendiri riadah atau buat mjlis ilmu baca sirah ke.. taklim.. blajar tajwid ke.. biarlah 2 org asalkan bermanfaat dari duk lepak kedai kopi curi masa org yg berharga dgn membicarakan ttg org lain & free dpt DOSA. Saya tak pnh konkong suami santai dgn kawan2 mmg itu sebaiknya utk hilangkan stress berniaga kami. Tapi kalau do'oh lalu jadi ko tiada pekdah juga.
Majlis ilmiah tok payoh pun..buka buku sirah nabi haa baco.. gilir2 dgn anak isteri.ada kisah seorang ayah yg berjaya didik anak & berpangkat tinggi dlm kerjaya tapi nipis iman krn tiada had dgn ajnabi.. tiada menutup aurat.si ayah termenung lalu disarankan kawan2 masjid nya supaya setiap kali anak2 yg sesudah kerja pulang petang baca dan baca fadhail amal ini anak yg berlalu bersahaja tanpa dipaksa ayahnya terdetik nk lihat dan dgr apa yg ayahnya baca.. sampai satu masa semua duduk berkumpul dan hati yg keras jd terdetik bila dlm majlis ilmu.
Saya doakan kawan2 suami yg suka sgt lepak kedai kopi dimasukkan iman nk join sesekala bila suami sayo iktikaf & dengar bayan dimjlis agama bkn lama pun.. dan tak membazir pun sekadar tadah jiwa.. kosong kan fikiran sejenak. Maaflah kalau yg terasa tp saya sgt doakan supaya kita dpt manfaat. Dan saya yakin power doa boleh merubah anda..

{catatan ini copypaste dari sahabat fb saya ciksiti...tq ye sayam..}

Tiada ulasan:

Catat Ulasan